CORAT-CORET MAMA

Bila hati terdetik..Inginku ukir sesuatu...

Isnin, 14 Mei 2012

Si ngempeng

Dah 21 bulan umur Arleesya Mysara. Dan selama tu dia still BF dgn Mama.. Adoii.. Memang bunyinya mcm rumit. Slalu kemane always jadi bahan sbb dah besar still BF. Bg Mama it's ok pe. Still ade rezeki susu ni,nyusu la selama mane nak.

Ingat Mama ade sorang ni sound.. " dah bsr anak tu bg je botol. Ssh nk wat keje nnti".

Dalam hati mama "kolotnye pemikiran makcik ni. Bukan ke susu ibu bagus.. Lgpun aku save perbelanjaan susu tepung dh beribu2 RM$ tau x?" lagipun saya x nyusahkn awak pun.. Saya selesa sbb kemana pegi dan ape saya buat anak dgn saya. Ni la Mind Set sesetengah ibu..

Biarlah Noxs.. Org tu jeles sbb dia xdpt nyusu bby dia coz awal2 lg dia ckp susu dia xde.. Ceh! Tu bkn alasan.. Aloooo.. Fizikal awak tu 3x lbih bsar dr saya. Ptutnya lebih dr cukup susu tu.. Ni la REZEKI namanye...

Kebaikan saya  menyusukan anak sehingga 2 tahun :

* 18 bln Cik P x dtg

*21 bln xyah beli susu tepung,botol susu

*x yah bgn tgh mlm bancuh susu

*anak saya pun manja serta bijak..


Hooyeeee.. Happy nyer.. Lagi 3 bulan je lg nk dpt PHD penyusuan susu ibu.. Jgn jeles!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Label:

2 Ulasan:

Blogger NORAIN RAMLI / MEM AIEN berkata...

ala beshnye dh nk 2 tahun yek dia nyusu hehe rezeki tuh ^O^

15 Mei 2012 pada 1:50 PG  
Blogger Puan Hanim Mrs Wahdi berkata...

Alhamdulillah.. Rezeki.. Aslam dah campur susu formula ke

17 Mei 2012 pada 11:21 PG  

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama